lördag 24 mars 2012

Jahopp.... Bloggtorka... Med tips för... Bloggtorka.

Jaow hejhej jag sitter här och har ingenting att göra. Alls. Därför leker jag lite i gimp (check me out à la blonde) och planerar att göra en massa inlägg på bloggen. Fast självklart så har jag ju bloggtorka...
Men det kommer väl något så småningom, det gör det alltid. :) Här kommer förresten lite tips på vad man ska göra när man har bloggtorka. Då kanske jag kan inspirera mig själv... ^^



  1.  Lek lite i gimp (eller photoshop om man är rik och smart). Jag tycker att gimp är jättelätt och kul och gratis! :) Dessutom gör det inget om man inte fattar någonting, för här har hofh superfina bloggskolor som gör att man blir pro efter bara några minuter. :D
  2. Gör ett videoinlägg! :) Med en webcam kan man med ett klick spela in när man äter en macka med ketchup och chokladsås, visar när man bakar något, går catwalk eller förklarar hur man gör en supersnygg frisyr. ^^
  3. Ta egobilder!! :DDD Jättekul! Sedan kan man redigera dem i gimp eller lägga ihop ett collage eller bara lägga ut som de är... :)
  4. Skriv om någonting meningslöst. Exempel: Tomtar. Lägg upp en snygg bild på en tomte, klä ut dig själv till en, skriv om något konstigt som har hänt med en tomte i världen och rita en... typ? ^^
  5. Baka något halvkonstigt eller gott eller snyggt och lägg upp. :)
  6. Gå in på weheartit.com och bli riktigt inspirerad. <3<3<3
  7.  Rita en teckning och fota och lägg upp. Eller gör en serie, eller en bild/animering i gimp. :)
  8. Googla och gå in på tidningars hemsidor och kända bloggar. Vilka ämnen är heta just nu? Skriv din åsikt om dem! :)
  9. Gå in på youtube och fynda bra, roliga eller läskigt klipp... Har du blogger kan du lägga upp direkt från youtube. :)
  10. Gör en eller flera listor. En med de 10 roligaste sakerna du gjort, eller med dina 20 tips för en lyckad tårta, eller de 100 filmerna man måste se innan man dör. :D 
Annars kan man alltid göra en tävling, göra en research, ringa och intervjua någon eller hitta på något kul till bloggen med sina kompisar. :D Varför inte göra en sådan här bloggtorkelista? :)

/Elli

1 kommentar:

  1. Åh vad fin Elin, du får lära mig!
    Såååå fin! :D

    SvaraRadera

Kommentera så äter vi en cupcake <3 Nomnomnom..