tisdag 17 april 2012

Gimptutorial: Så här laddar du ner penslar

Hej hej!!
Jag vet att det kanske finns flera av er som undrar hur man får sådana där snygga penslar till gimp, exempelvis hur jag fick tag i alla hjärtan och ögon och läppar på den här bilden. :)
Att hitta själva penslarna är inte så svårt. Googla bara på exempelvis "Gimp brushes hearts" eller "Gimp brushes lips" så hittar du snabbt till en sida med massor av snygga penslar. Den svåra delen kommer när du ska få in dem i gimp. Men för att göra det enklare har jag gjort en video! :D
Enjoy och kommentera om det är någon del du inte fattar! :)
Jag hjälper till om jag själv vet, hahha, men tyvärr är jag verkligen inget proffs. Däremot kan jag ju alltid ge dig en länk till någon annan som troligtvis vet. x)
Lycka till! :D
Psst: Här är länken som jag snackade om i videon, där du kan hitta ögonpenslar. :)





6 kommentarer:

  1. Hm va kul jag trodde de va jättesvårt!
    Va kul nu kan ja oxå va bra på de :-)

    SvaraRadera
  2. Bra med hög kvalitetsupplösning!

    SvaraRadera
  3. Va med i veckans blogg och ha chansen att vinna en bloggdesign!

    http://josefiinekihlbergs.blogg.se/2012/april/veckans-blogg.html#comment

    SvaraRadera
  4. fin blogg! kika gärna in hos mig med och släng gärna in en kommentar om du har lust med det. följa varandra via bloglovin? :)

    SvaraRadera
  5. Hej, du visar fint hur man laddar ner och klistar in i Gimp.

    Jag gjorde på samma sätt tidigare men nu med Gimp 2.8 så rekommenderar dom att man gör det visa sin egen i sin egem User mapp.

    Hälsningar,
    baaartil

    [IMG]http://i48.tinypic.com/2rp6v7t.jpg[/IMG]

    SvaraRadera

Kommentera så äter vi en cupcake <3 Nomnomnom..