tisdag 28 februari 2012

Gratis bildredigerare!

Hej hej!

Jag har hittat en jättekul och enkel gratis bildredigerare på nätet. :) Kanske inte lika bra som exempelvis photoshop, men mycket lättare att förstå, och en hel del jätteroliga effekter, haha. ^^ Den heter fotoflexer.com

Nedan kommer samma bild på mig fyra gånger. Den första är originalbilden, de andra är redigerade på sidan. :)

Ja det här är som sagt originalbilden tagen förra året med enkel datorwebcamera, haha ^^

Jag har gjort den ljusare, blankare och tagit bort småsaker.




 
Har använt en av många effekter på hela fotot, skurit, lagt till text och bild,
och även lekt en hel del men verktygen som tar bort rynkor och "missbildningar".
Kolla på min vänstra näsborre xd ^^

Jag har gjort en cut-out av fotot (med den effekten kan man även ta bort fula saker i
bakgrunden (eller ex. sina ögon ^^) eller som här klippa bort hela bakgrunden) och
lagt till en till bild att använda som bakgrund, plus klistrat på stjärnor ^^

Det finns i alla fall massor av roliga saker att göra på sidan, och den är som sagt väldigt lätt att använda (om man kan någorlunda engelska). :)

/Elli
Ps: Bloggens header är gjorde med hjälp av denna sida!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera så äter vi en cupcake <3 Nomnomnom..